قیف بازاریابی چیست؟

شروع و حفظ یک کسب و کار موفق به زمان، انرژی و عشق زیادی نیاز دارد. اما همچنین مستلزم درک عمیق بسیاری از عناصر ظریفی است که یک تجارت را تشکیل می دهند: از خود محصول گرفته تا جذب سرمایه و بازاریابی.

درک هر مرحله از سفر مشتری و نحوه واکنش آنها به محصول و استراتژی بازاریابی شما می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور کامل درک کرده و توسعه دهید. و خوشبختانه، یک راه آسان و قابل هضم برای شروع این کار غیرقابل تحمل وجود دارد: قیف بازاریابی.

قیف بازاریابی چیست؟

پرسش‌های مهمی مانند مالکیت قیف، نحوه تجربه کسب‌وکار شما در مقایسه با مشتریان، نحوه تغییر آن از کسب‌وکار به کسب‌وکار، و نحوه استفاده از آن برای تولید سرنخ‌های فروش بیشتر، همگی در چارچوب قیف بازاریابی تعبیه شده‌اند.

بنابراین بیایید نحوه درک قیف بازاریابی را بررسی کنیم که همه چیز از آگاهی گرفته تا تبدیل و تجربه مشتری را پوشش می دهد.

 

قیف بازاریابی چیست؟

به‌طور خلاصه، قیف بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مراحلی را که مخاطبانشان هنگام تبدیل شدن از سرنخ به مشتری برمی‌دارند، درک کنند. این بخش کلیدی از استراتژی بازاریابی هر برند است، اما اغلب توسط تیم های فروش نیز استفاده می شود. این به هر دو بخش کمک می کند تا مخاطبان گسترده ای را جذب کنند و سپس آنها را به گروه اصلی که کسب و کار می خواهد هدف قرار دهد محدود کند.

فیلسوف آمریکایی جان دیویی این مفهوم را در سال 1910 به عنوان نمایشی بصری از مراحلی که شخص قبل از خرید محصول طی می کند، توسعه داد. این شش مرحله به فرآیند قبل، حین و پس از خرید نگاه می‌کند و می‌تواند به کسب‌وکارها و بازاریابان کمک کند تا محصول خود را از اولین نقطه تماس برای مشتری جذاب‌تر نشان دهند.

 


دیجیتال مارکتینگ چیست؟


 

البته، تلاش های بازاریابی بسیار کمی منجر به خرید فوری می شود، به همین دلیل است که قیف بازاریابی یک قیف است تا یک استوانه. با تعداد زیادی از افرادی که مشکلی دارند که می تواند توسط محصول حل شود شروع می شود و به عنوان محققان مشتری، ارزیابی می کنند و در نهایت تصمیم می گیرند که کدام محصول یا کسب و کار با نیازهای آنها مطابقت دارد، محدود می شود.

بنابراین، اگر کسب‌وکاری دارید که محصولی را می‌فروشد که فکر می‌کنید مردم به آن نیاز دارند – و می‌خواهند مردم آن را بخرند – یک قیف بازاریابی که به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه فروش آن افراد را به دست آورید، عنصر اساسی استراتژی بازاریابی شما است.

 

مراحل قیف بازاریابی

ماهیت تجارت به این معنی است که هرگز یک رویکرد یکسان برای بازاریابی وجود ندارد. اما قیف بازاریابی برای بیش از یک قرن تقریباً ثابت مانده است. بنابراین، اگر این شش مرحله را درک کرده و دنبال کنید، باید بتوانید چیزی را ایجاد کنید که برای بازار شما مفید باشد.

 

آگاهی
نقطه ای که مشتری شما برای اولین بار برند شما را کشف می کند – یعنی. از شما آگاه می شود – جایی است که نسل اصلی شروع می شود. استراتژی بازاریابی و کمپین های مختلفی که هدفشان هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی مناسب برای محصول شماست معمولاً نحوه ایجاد این آگاهی است.

این یکی از مهمترین مراحل است زیرا جایی است که مشتریان بالقوه در مورد همسو بودن یا نبودن آنها با برند شما تصمیم فوری می گیرند. برای برخی، این می تواند نقطه خوبی برای به دست آوردن اطلاعات تماس مشتری، فالوهای اجتماعی یا سایر اطلاعاتی باشد که به شما کمک می کند در تماس باشید تا شما را در ذهن نگه دارند.

علاقه
هنگامی که آنها از برند شما آگاه شوند، سرنخ های گرمتر شروع به نشان دادن علاقه فعال به کاری که شما انجام می دهید می کنند. اینجا جایی است که می توانید شروع به ایجاد یک ارتباط کنید، به عنوان مثال برای آنها ایمیل های بازاریابی مرتبط و سایر محتوای مارک دار بفرستید که به آنچه قبلاً در مورد آنها می دانید جذاب است.

ملاحظه
اکنون مشتری شما به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند است، آنها شروع به بررسی فرصت های مختلف برای محصول شما می کنند تا نیازها یا مسائل خود را برطرف کنند.

کارتون یک قیف با تاکتیک های بازاریابی که حباب شادی مشتری را تولید می کند
شما باید بهترین پلتفرم‌های بازاریابی را برای جذب مخاطبان خود توسط Marius Zaha از طریق Dribbble درک کنید
آزمایش‌ها، تخفیف‌ها و سایر مشوق‌ها راه خوبی برای هدایت آنها به سمت محصول یا خدمات شما نسبت به رقابت است.

 


بهینه سازی وب سایت یا همان سئو


 

قصد
قصد خرید تضمین کننده فروش نیست، بنابراین این شانس کسب و کار شما برای جلب نظر مشتری است. اگر آنها کالایی را به سبد خرید اضافه کرده‌اند، یک دوره آزمایشی رایگان را تکمیل کرده‌اند، یا به‌طور مستقیم با محصول شما درگیر شده‌اند، اما هنوز روی «خرید» کلیک نکرده‌اند، می‌دانید که هدف وجود دارد.

این را به عنوان علامت خود در نظر بگیرید تا ثابت کنید محصول خود بهترین گزینه برای آنهاست. چرا بهتر از رقبای شماست؟ چگونه می توانید ثابت کنید که محصول شما محصول مورد نیاز آنهاست؟ این می تواند به اشتراک گذاشتن توصیفات، پیگیری با یک ایمیل خودکار، یا هدف قرار دادن آنها با سایر اطلاعات مرتبط باشد که می تواند آنها را به فروش برساند.

ارزشیابی
شما به قصد مشتری بالقوه خود عمل کرده اید و اکنون آنها در حال ارزیابی نهایی در مورد خرید یا عدم خرید هستند. نکته کلیدی در اینجا این است که پیشنهاد خود را بدون ترساندن آنها به عنوان بهترین گزینه قرار دهید. برای رسیدن به این مرحله، تیم بازاریابی و فروش شما باید از نزدیک با یکدیگر همکاری کنند تا فرآیندی را ایجاد کنند که فروش را از یک سرنخ خوب پرورش یافته ایمن کند.

خرید
همانطور که از نام آن پیداست، هنگامی که به مرحله خرید رسیدید، مشتری شما ایمن می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *