11 طرح رنگ وب سایت برای کمک به شما در یافتن پالت کامل

color swatches for website color scheme

هنگام تصمیم گیری برای طراحی وب سایت ، اولویت اصلی تکمیل پالت رنگی وب سایت شماست. بهترین راه برای انجام این کار مراجعه به وب سایت های موجود و تحقیق در مورد رقبا است ، بنابراین ما کار خود را برای شما انجام داده ایم و لیستی از 11 طرح رنگی وب سایت را تهیه کرده ایم که برای هر مارک کاملاً مناسب است.

اما ، یک دقیقه معطل شوید. اگر قبلاً یک پالت رنگ وب سایت در ذهن داشته باشید که می دانید می خواهید از آن استفاده کنید ، چه می کنید؟ خوب ، مطمئناً ، این یک شروع عالی است اما مهم است که قبل از عجله در هر کاری ، آنچه می خواهید طرح رنگ وب سایت شما بگوید ، در نظر بگیرید …

در نظر گرفتن روانشناسی رنگ برای طرح های رنگی وب سایت


هنرمند خوب ، یوزف آلبرز را بگیرید. او که یک استاد رنگ است ، تمرین خود را به درک رنگ و چگونگی تأثیر آن بر روحیه تماشاگر اختصاص می دهد و در زمینه های مختلف سازگار می شود. بخش عظیمی از تحقیقات وی شامل بررسی روشهای مختلف تعامل رنگها با یکدیگر بود. به عنوان مثال ، نقاشی او را در زیر ببینید: ترکیبی از سبز تیره و نارنجی برای تماشای آن ناراحت کننده است ، در حالی که آلبرز در جفت کردن رنگ سبز با خاکستری ، تعادل را با روحیه بسیار آرام و معاصر برای مخاطب ایجاد می کند.

تعامل متقابل رنگ Josef Albers
تعامل رنگ توسط یوزف آلبرز از طریق فیلیپس
از یافته هایی مانند او می توان برای اطلاع از انتخاب های طراحی استفاده کرد. آنها به شما کمک می کنند تا رنگهای طراحی وب را متناسب با خدمات خود انتخاب کنید و هویت نام تجاری خود را برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان برجسته کنید.

این مکالمه مقدمه ای در روانشناسی رنگ است ، به معنی مطالعه رنگها و چگونگی تأثیر آنها در سطح مغزی بر ما. همانطور که مارک روتکو با نقاشی های هم رنگ Color Field خود را به نمایش گذاشت ، برخی از رنگ ها واکنش های خاصی را می طلبند. بنابراین ، هنگامی که ما طرح های رنگی وب سایت را در نظر می گیریم ، مهم است که تشخیص دهیم که انواع مختلف رنگ و رنگ بر روحیه ما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اگر بخواهیم یک وب سایت برای یک موسسه خیریه پایداری طراحی کنیم ، ممکن است از سایه های سبز و آبی استفاده کنیم زیرا آنها احساس اعتماد ، طبیعت و سلامتی را به وجود می آورند.

استفاده از پالت رنگی مناسب برای وب سایت شما درک مثبت و اعتماد مصرف کننده را ایجاد می کند
نه تنها می توانید از طرح های رنگی خاصی برای تأثیرگذاری بر روحیه افراد استفاده کنید بلکه می توانید برای کنترل نحوه درک آنها از وب سایت شما از آنها استفاده کنید. دقیقاً چرا فیس بوک همیشه به طرح رنگ آبی خود پایبند بوده است؟ آیا واقعاً به این دلیل است که مارک زاکربرگ قرمز-سبز رنگ کور است ، به این معنی که رنگ آبی برای او فوق العاده زنده به نظر می رسد؟ خوب ، بله ، اما همچنین به دلیل اینکه آبی محبوب ترین رنگ جهانی است. در حقیقت ، رنگ آبی در بیش از نیمی از آرم ها دیده می شود. با توجه به این موضوع ، بیایید نگاهی بیندازیم به اصول اساسی روانشناختی همه رنگهای اصلی:

قرمز: سرعت ، انرژی و اشتیاق. قرمز یک رنگ عالی برای استفاده در مواقعی است که می خواهید مخاطبان شما اقدامی انجام دهند. قرمز اغلب برای طرح های رنگی وب سایت تجارت الکترونیکی و همچنین رستوران ها و برنامه های غذای آماده استفاده می شود – وقتی گرسنه هستید و یک غذای آماده سفارش می دهید ، مشتاقانه غذای خود را سریع می خواهید!
نارنجی: خوش بینی و خوشبختی. رنگ نارنجی در سطح جهانی به عنوان یک رنگ “سرگرم کننده” دیده می شود و استفاده از آن در طراحی وب شما راهی عالی برای نشان دادن این است که خود را خیلی جدی نمی گیرید.
زرد: گرما ، احساس دعوت کننده ، مثبت بودن. رنگ آفتاب ، زرد با شادی و لذت همراه است. فوق العاده شاد و در دسترس. این یک رنگ وب سایت عالی برای استفاده در صنایع خدماتی است – خوشحال می شوید که کمک کنید!
سبز: طبیعت و سلامتی. آرام و طبیعی ، سبز در طراحی برای یک مارک سالم انتخاب مناسب برای یک رنگ است. رنگ سبز همچنین یک انتخاب عالی برای انتقال سازگاری با محیط زیست و پایداری است.
آبی: همه کاره ترین و مورد پسند جهانی است. نشان داده شده است که رنگ آبی احساس اعتماد را القا می کند و آن را در طرح های رنگی وب سایت مورد علاقه بسیاری قرار می دهد.
بنفش: خلاقیت ، خرد و اعتماد به نفس. بنفش یک رنگ منحصر به فرد و قوی برای استفاده در یک طرح رنگی وب سایت است زیرا توجه و جلب توجه می کند.
صورتی: خلاقیت و نشاط. صورتی هر لحظه زمان زندگی خود را می گذراند ، بیش از هر زمان دیگر توسط هر جنس و جنسیتی مورد استقبال قرار می گیرد ، به این معنی که مارک ها از این الگو پیروی می کنند و آن را در صنایع مختلفی ادغام می کنند.
قهوه ای: سالم بودن ، گرمی و صداقت. هنگامی که در طراحی وب استفاده می شود ، رنگ قهوه ای رنگ راحتی است. به وب سایت ها حال و هوای طبیعی و زمینی می بخشد و غالباً با طراحی های سنتی و الهام گرفته از محصول همگام است.
سیاه: مدرنیته ، براق ، خنثی. مینیمالیسم آن برای وب سایت های لوکس عالی است. بسیاری از مارک های لوازم آرایشی رنگ سیاه را به عنوان رنگ اصلی خود به عنوان کیفیت محصول خود نشان می دهند ، که به شما کمک می کند هزینه های بسیار زیادی را توجیه کنید.
سفید: حداقل گرایی ، شفافیت. گاهی اوقات بهترین انتخاب رنگ برای حداقل طراحی وب ، بدون رنگ است. سفید یک سایه خنثی است ، به این معنی که به راحتی می تواند با رنگ های دیگر برای اهداف تجاری ترکیب شود. در درجه اول به عنوان لهجه یا رنگ زمینه استفاده می شود.
خاکستری: بلوغ ، اقتدار. اگر وب سایت جدی تری پیدا کرده اید ، رنگ خاکستری یک انتخاب عالی برای رنگ است ، به شما نشان می دهد منظور شما از تجارت است.

11 طرح رنگی وب سایت زیبا برای الهام بخشیدن به شما

خوب ، بنابراین به نظر می رسد که ما از نسبت دادن ویژگی های عاطفی و انسانی به رنگ ها لذت می بریم. مارک ها از این ارتباطات انتزاعی برای برقراری ارتباط عاطفی با افراد استفاده می کنند ، که به آنها کمک می کند تا مشتری ها یا مشتری های بیشتری کسب و حفظ کنند. وقتی پالت رنگ وب سایت خود را انتخاب می کنید می توانید از این ارتباطات به نفع خود استفاده کنید. برای کمک به ما در توضیح ، ما وب را برای 11 نمونه مشخص از طرح های رنگی وب سایت در عمل جستجو کردیم:

1. رنگ برای محصولات هوشمند سازگار با محیط زیست
هنگام انتخاب طرح رنگ برای مارک کنفی ارگانیک آیا واقعاً گزینه دیگری غیر از رنگ سبز وجود دارد ؟! گذشته از سازگاری با محیط زیست ، مترادف با محصولات علف های هرز ، کنف و محصولات CBD است. سایه های کم رنگ زرد و بلغور جو دوسر ، سبز شاهدانه را تحسین می کنند ، در حالی که ماهیت جدی رنگ آبی سرخ ، درجه اعتماد به این طرح رنگ را به ارمغان می آورد.

کنف سبز ، لیمو کم رنگ ، بلغور جو دوسر و سرمه ای:

طرح رنگ وب سایت سبز
طرح رنگ وب سایت با کنف توسط Tonitrix: # f5eec2 # 416a59 # 39395f # 73a24e # a9c25d
2. رنگ های روشن و آگاه از سلامتی
گرفتار شدن در رنگ های قهوه ای و سبز رنگی که به طور قابل پیش بینی خسته می شوند ، هنگام تجسم یک هویت تجاری سازگار با محیط زیست آسان خواهد بود … اما چیزی که نباید فراموش کنید این است که مخاطب هدف خود را دائماً در دید محیطی خود قرار دهید!

Daye تا حد زیادی زنان جوان ، حرفه ای ، باهوش و آگاه از سلامتی را هدف قرار می دهد. بنابراین مارک ابتکاری برای انتقال ارزشهای معاصر پایداری و محصولات طبیعی خود ، پالت درخشان از تن هلو ، نارنجی و سبز (که احساس آن چنان جریانی است که به نظر نمی رسد در یک حساب هنری هنری اینستاگرام ظاهر شود) را انتخاب کرده است.

هلو کم رنگ ، نارنجی ، نعناع و سبز جنگل عمیق:

طرح رنگ وب سایت کرم ، سبز و نارنجی
آهنگ های سازگار با محیط زیست هزاره توسط Your Daye: # f6c453 # fefbe9 # f0a04b # 183a1d # e1eedd
3. طرح های رنگی شیک و سرپرستی شده
یاس بنفش لحظه ای دارد. هر مجله مد فعلی را ورق بزنید و مشاهده خواهید کرد که این بنفش خاص از صفحات بیرون آمده و به کمد لباس شما بیرون می آید. این تازه ، نرم و جایگزین جالب برای صورتی هزار ساله است که چشمان من آنقدر زیاد دیده اند که نگاه کردنش به نوعی دردناک شده است.

طرح رنگی این بنفش ، زنگ زدگی و کرم این وب سایت تجارت الکترونیکی فوراً لرزشی را به شما القا می کند. این اعتماد را به کاربران القا می کند و نشان می دهد که مانند آنها متفکر هستند ، فرد را ارتقا می دهند و با روند مدرن مد مطابقت دارند.

یاس بنفش ، زنگ زدگی ، خامه و زغال سنگ:

طرح رنگ وب سایت یاس بنفش و کرم
طرح رنگی یاس بنفش معاصر توسط Collagerie: # e4ddf4 # 943d24 # fffbf0 # 2d2d2d # 282612
4. پالت های رنگی سرگرم کننده و جوان
ایده یک کارگاه گیاه شناسی به نام “گیاه کاغذ سنگ” به خودی خود بسیار سرگرم کننده است و مطمئناً چیزی بهتر از استفاده از رنگ های ثانویه کودک مانند آنها نیست. در نگاه اول ، این طرح رنگ وب سایت بسیار شادی و هیجان به همراه دارد ، شما را به همان روزهای مدرسه می برد – درست همانطور که یک کارگاه آموزشی خلاقانه می خواهد.

صورتی صورتی ، سبز برگ ، نارنجی و بنفش:

طرح های رنگی وب سایت رنگ های ثانویه
طرح رنگ وب سایت Polychromatic توسط Brent & Jo Studio: # 397754 # f0a3bc # 70be51 # eb6b40 # 9b45b2
5. تبدیل سر به رنگ برای افراد خلاق
کنتراست آبی نئون و زرد اولیه بسیار شدید احساس می شود: فراتر از آن است که مورد توجه واقع شود ، باعث می شود چشم من از نظر جسمی سیراب شود. با این حال ، به نوعی من مخالف آن نیستم. این رنگ آمیزی شجاعانه جذابیت اجباری یک آژانس خلاق را به تصویر می کشد: جسورانه ، هیجان انگیز است و من کاملاً از تعامل با آن لذت می برم.

زرد ، آبی نئون و سیاه:

طرح رنگ وب سایت زرد لیمویی و آبی نئون
طرح رنگی متناقض وب سایت توسط e2infinity: # 5bccf6 # fcde67 # 030e12
6. پالت های خنثی تسکین دهنده و خوش بینانه
ترکیبی زنگ از هلو و سفید رنگ زمینه ای زیبا و شاید ساده ترین جنبه کودک نوپای آموزش توالت را فراهم می کند. نسخه تقریباً سیاه آن برای والدین عجول خوانده شده و خشن تر از یک رنگ مشکی مطلق است. ساده ، متین و گزنده ، این پالت رنگ وب سایت یک تجربه آرامش بخش است که باید از آن دیدن کنید.

هلو ، خامه و زغال چوب:

طرح رنگ وب سایت هلو کمرنگ و سیاه
آرامش بخش رنگ خنثی توسط Lovely Grit Studio: # ef9273 # fef9f8 # 0d0d0d
7. زنگ های قابل اعتماد
با نگاهی به نظریه رنگ ما ، می توانیم ببینیم که رنگهای آبی سرد حس اطمینان و اعتماد به طرح های رنگی وب سایت را به وجود می آورند: اساساً هر آنچه از یک بانک آنلاین می خواهید.

گل مایل به قرمز ، خاکستری ، آبی ، سفید روشن ، خاکستری تیره و آبی دریایی:

طرح رنگ وب سایت سفید و سفید

زنگ های قابل اعتماد از طریق N26: # 2b6777 # c8d8e4 #ffffff # f2f2f2 # 52ab98
8. طرح های رنگی آرام و در عین حال مطمئن
اگرچه مرجان و سرمه ای رنگ های نسبتاً محکمی هستند ، اما با رنگ های ملایم خاکستری ، یاسی و صورتی های کمرنگ نرم می شوند. این یک طرح رنگی هوشمندانه برای یک برنامه مراقبه است زیرا اگرچه آرامش بخش است ، اما با اعتماد به نفس (قرمز) و قابل اعتماد (آبی) نیز وجود دارد که با هم بسیار مناسب خدمات با محوریت سلامت روان و رفاه هستند.

صورتی کم رنگ ، مرجانی ، خاکستری ، یاسی و سرمه ای:

طرح رنگ وب سایت صورتی ، بنفش و سرمه ای
طرح رنگ مراقبتی توسط Spoon Lancer: # fae5df # f5cac2 # ed7966 # 303179 # 141850
9

طرح های رنگی معاصر ، مد روز
بنفش در حال بازگشت به یک کنسرت است زیرا این بار ما با نعنا و نارنجی ترکیب شده ایم. این طرح های رنگی در همه جای دنیای تصاویر Instagram و فروشگاه های آنلاین شیک وجود دارد. اگرچه آنها بسیار نرم و ملایم هستند ، اما انبوهی از انرژی معاصر را ایجاد می کنند که به اندازه کافی متنوع است و می تواند در مارک تجاری هر صنعت نفوذ کند.

بنفش ، بنفش ، نعنا و نارنجی:

طرح رنگ وب سایت ماوو ، سبز و نارنجی
از طریق سالوتو: # 5f2c3e # d1adcc # c2d2bd # c65032 # f6e9d7
10. پالت های رنگی شاد و بشردوستانه
این سازمان غیرانتفاعی مستقر در NYC از آبی و سبز پاستلی با رنگ زرد استفاده می کند تا نگرشی جوان و شاد را نشان دهد زیرا همه آنها در مورد آموزش تغذیه خوب به کودکان و ارائه خدمات بهداشتی به مدارس هستند. با این طرح رنگی ، واقعی ، مثبت و دلسوز به نظر می رسند.

آبی ، زرد ، سبز و سفید:

  1. طرح رنگ وب سایت های فیروزه ای ، سبز و زرد
    رنگ های غیرانتفاعی شاد توسط Lovely Grit Studio: # 1b4d89 # f9e45b # 6db784 #ffffff
    11. طرح های رنگی قوی و زنانه
    به عنوان برندی که خدمات اصلی آن صحبت کردن و پشتیبانی از مخاطبانی است که مبارزات باروری را تجربه می کنند ، بسیار مهم است که به درک برند خود بپردازید. لازم است قابل اعتماد باشد اما نه تسلیم کننده ، سرسخت و در عین حال حساس. گرمای ملایم رنگ صورتی در مقایسه با زنگ های قوی تر فوشیا و یشم ، تنوع احساسات ، تجربیات و افرادی را نشان می دهد که این مارک برای آنها آماده است: برای مقابله با هر احساسی جامع ، فراگیر و ترس ندارد.

صورتی های پودری ، فوشیا و یشم:

طرح رنگ وب سایت fuschia ، سبز و نارنجی
طرح رنگی Fuschia و Green برای Fertility Tribe توسط Lovely Grit Studio: # eddcd9 # f2ebe9 # de5499 # 264143 # e99f4c
هم اکنون جستجوی طرح های رنگی وب سایت آغاز می شود

چه یک مبل جدید باشد ، چه رژ لب یا دوچرخه ، انتخاب رنگ مناسب می تواند بسیار مشکل باشد. اگر این برای وب سایتی باشد که می خواهید راه اندازی کنید ، همه چیز پیچیده تر می شود. شما باید پیامدهای روانشناختی و فرهنگی پالت های مختلف رنگ وب سایت و نحوه تأثیر آن بر درک برند شما را ارزیابی کنید.

خوشبختانه برای این کار نیازی به مدرک ندارید. درباره تئوری رنگ ، گزینه های رنگ وب سایت رقبای خود تحقیق کنید و از آزمایش با مرزها نترسید: اگر موفقیت آمیز انجام شود ، این می تواند تفاوت بین انتخاب بین نام تجاری شما و سایر بازار باشد. وقتی به آن فکر می کنید ، نکته جادویی در مورد رنگ ها این است که ما به معنای واقعی کلمه توسط آنها احاطه شده ایم: قسمت الهام بخش از زمانی شروع می شود که چشمهایتان را باز کرده و به اطراف نگاه می کنید.

https://99designs.com/blog/tips/website-color-schemes/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *