کاربرد تصاویر اشتراکی چیست ؟

کاربرد تصاویر اشتراکی چیست ؟

کاربرد تصاویر اشتراکی چیست ؟

برای اجرای طرح های گرافیکی ، یک طراح باید مراحل متعددی را پیموده باشد تا به نام یک طراح گرافیست بتواند برای مشتریان خود انجام وظیفه کند ، در این بین استفاده از برخی تصاویر که به نام تصاویر اشتراکی نامیده می شوند هم جزوی از این روند برای طراحی یک طرح به حساب آمده و مورد استفاده قرار میگیرد .

مثال علنی این گفته را می توانیم در اکثر طرح هایی که در سایت ها ، مجلات ، روزنامه ها ، پوستر ها و … به نمایش در می آیند مشاهده کنیم . در اصل این تصاویر که به اصلاح وکتوری نامیده می شوند توسط طراحان در سراسر جهان طراحی و به دو صورت در اختیار دیگر طراحان جهان قرار می گیرد ، بخشی از آن به صورت رایگان و بخشی دیگر که کمی ویژه تر طراحی شده اند به صورت پولی به فروش می رسند .

اگر به نمونه بنرهایی که توسط پارسی طرح ایرانیان طراحی شده است نگاهی بیاندازید ، به وضوح دیده می شود که حتی ما برای طراحی بنر تبلیغاتی از آیکون های آماده استفاده میکنیم ، عموما بنرهای تبلیغاتی اینگونه طراحی می شود که عناصر گرافیکی در اغلب موارد آماده هستند ، اما موشن کردن و یا اصطلاح تبدیل و به حرکت در آوردن آن ها بر عهده ی طراحان پارسی طرح ایرانیان  می باشد .

چرا باید از تصاویر وکتوری استفاده شود ؟

استفاده از تصاویر وکتوری باید کاملا در یک تعادل نسبی باشد ، اینطور نباشد وقتی یک طراحی را انجام می دهید از ابتدا تا انتها بر اساس تصاویر آماده و وکتوری انجام شده باشد . شاید در این شرایط برخی مشتریان باشند که متوجه این موضوع نشوند ، اما کار منصفانه و درستی نیست که تمام طرح از تصاویر آماده تشکیل شده باشد .

تصاویر اشتراکی به نوعی در بسیاری از شرایط در طراحی گرافیک به عنوان یک نیروی متحرک یا کمک کننده در جهت بهبود طرح می باشد .

چند دلیل اصلی وجود دارد که طراحان ترجیح می دهند که وکتور استفاده کنند :

1- کاهش چشم گیر در زمان اجرای یک طرح

2- مشتریانی که پرداخت هزینه ی بالای طراحی اختصاصی برایشان مقدور نیست.

3- بالابردن کیفیت طراحی و استفاده از ایده های نو در زمانی کوتاه .

این ها مواردی هستند که طراحان را مشتاق میکند تا تمایل بیشتری به استفاده از این تصاویر داشته باشند .

آیا در تمام طرح های گرافیکی تصاویر اماده استفاده می شود !

خوب می دانیم که وسعت و تنوع زیادی در صنعت هنری و گرافیک جهان وجود دارد ، ایده ها بسیار است ، موضوعات متنوع و با ساختار های بسیار مختلف انجام می شود . میلیون ها طراح وجود دارند که هر کدام دارای ایده و خلاقیت کم یا زیاد اما متنوعی هستند .

همین دلیل باعث می شود که ما نتوانیم در چند خط به تمام مباحث مربوط به این موضوع بپردازیم . اما به صورت خلاصه بدانید که برخی طرح ها هستند که به آن صورت نمی توان از طرح های آماده استفاده نمود و باید بیشتر تکنیک و خلاقیت استفاده کرد . هنگامی که ایده پردازی برای طراحی وب سایت هستید ، در این معقوله ( وب سایت ) عناصر و تصاویر گرافیکی آماده بیشتر به عنوان یک چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عمده ی آن را کد نویسی و ایده های طراح تشکیل می دهد .

نتیجه گیری :

تا اینجا متوجه شدیم که طرح های وکتوری یا تصاویر آماده چه کاربردی دارد و کجا می تواند به ما کمک کند . اگر شما یک طراح هستید هیچ گاه در استفاده این تصاویر افراط گونه عمل نکنید ، نگذارید طراحی شما بعد از مدتی از نگاه بیننده تکراری به نظر رسد . تعادل اصل مهم در استفاده تصاویر اشتراکی است .

در این مطلب هدف ما شیوه و کاربرد استفاده از تصاویر آماده بود ، نه متمرکز بر روی وکتور ها ، نه تصاویر استوک …

مقالات بیشتر ما را بخوانید >

منبع خبر https://parsitarh.ir/news/what-are-used-images-shared/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *